FSLABS A320 QESHMAIR LIVERY
پس از موفقیت طرحهای پهنپیکر ایرباس، این شرکت اروپایی به دنبال ورود به بازار هواپیماهای تکراهرو بود. اولین تلاش ایرباس در این حوزه A320 نام گرفت که علاوه بر ویژگیهای ممتازش، خود مولد سه مدل موفق دیگر ایرباس به نامهای A318 و A319 و A321 به شمار میرود. ایرباس برای A320 ظرفیت 150 نفر را در نظر گرفت که از ریسکپذیری کمتری برخوردار بود. A320 اولین هواپیمای شناخته شده در جهان است که از سیستم كنترل پرواز با سیم بهره گرفته است. در این سیستم کنترل دادههای ورودی از خلبان به سطوح پروازی منتقل میشود. این کار توسط سیگنالهای الکترونیکی انجام میشود که سریعتر از حالت مکانیکی است. از دیگر مزایای پرواز با سیم این است که توسط کامپیوتر کنترل میشود و خدمه انسانی نقش کمتری در آن دارند. ایرباس برای A320 عرشه پرواز الکترونیکی پیشرفته با 6 صفحه نمایشگر رنگی در نظر گرفته است. گفتنی است کابین خلبان A320 با سه عضو دیگر خانواده یکسان است که این امر صرفهجوییهای زیادی را هم از نظر وقت و هم از نظر هزینه در پی داشته است. ابتکار دیگری که در A320 و برای اولینبار به کار رفته، استفاده از اهرم کنترل دستی به جای فرمان کنترلی عادی است که در هواپیماها استفاده میشود. ایرباس در طراحی A320 از مواد مرکب نیز بهره گرفته است. برای به پرواز در آوردن A320 دو موتور CFM56 و V2500 در نظر گرفته شد. برنامه طراحی A320 در مارس 1982 آغاز شد که پس از 5 سال مطالعه و تحقیق سرانجام اولین پروازش را در 22 فوريه 1987 انجام داد و در 26 فوريه 1988 گواهینامه صلاحیت پروازی را دریافت کرد. تحویل به مشتریان با تحویل اولین A320 به شرکت ایرفرانس در مارس همان سال آغاز شد. تحویل اولین A320 با موتور V2500، نیز به خطوط هوايي آدریا ایرویز در ماه مي 1989 بود. توليد اوليه مدل 100-A320 بود كه فقط تعداد كمي از آن ساخته شد. مدل A320-200 پس از دریافت گواهینامه پروازی در نوامبر 1988 با تغییراتی همچون افزایش وزن هنگام برخاستن، برد طولانیتر و استفاده از بالک جايگزين مدل 100 شد. ایرباس A320 اولین عضو از یک خانواده موفق محسوب میشود که توانسته موفقیتهای زیادی را برای صنایع ایرباس به ارمغان آورد. به طوریکه نرخ تولید انواع خانواده A320 از ماهانه 22 فروند در سال 2000 به 30 فروند در سال 2002 افزایش پیدا کرد.
هواپیمایی که بازنقش برای آن ساخته شده است با شماره سریال 607 ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1996/06/13 انجام داد. در 1996/08/28 با رجیستر S7-ASE و چیدمان C12Y138 به Vietnam Airlines تحویل داده شد و در 2006/01/26 یکبار به VN-A305 تغییر رجیستر داد.
هم اکنون میتوانید این بازنقش را برای Fslabs A320 از فلای سیم مرجع شبیه ساز پرواز دریافت کنید.
لینک دانلود : کلیک کنید
رمز فایل : flysim
طراح : شایان کلانتر