FLIGHT FACTOR A320 IRAN AIRTOUR LIVERY

هواپیمایی که لیوری برای ان ساخته شده است این هواپیما با شماره سریال 393 ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1992/12/09 انجام داد. از همان ابتدا توسط ILFC یا International Lease Finance Corporation که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های لیزینگ هواپیما در دنیاست خریداری و در 1993/02/26 با رجیستر VR-HYO به شرکت هنگ‌کنگی Dragonair اجاره داده شد. پنج سال برای این شرکت پرواز کرد و در این مدت یک بار نیز در آگوست 1997 به B-HYO تغییر رجیستر داد. در 1998/02/24 توسط شرکت انگلیسی Caledonian Airways لیزینگ شده و رجیستر آن به G-CVYD و چیدمان آن به Y180 تغییر یافت. این شرکت نیز هواپیما را از نوامبر 1998 تا آوریل 1999 در اختیار Ryan International Airlines قرار داد تا جهت بهره‌برداری به Trans Global International واگذار کند.مدتی بعد Caledonian Airways در Thomas Cook Group ادغام شد و این شرکت نیز شرکت جدیدی بنام JMC Air جهت انجام پروازهای چارتری خود ایجاد کرد. از 1999/12/16 هواپیما در اختیار JMC Air قرار گرفت و این شرکت نیز اجاره هواپیما به Trans Global International را تا 2002/04/22 تمدید کرد.در این تاریخ هواپیما توسط AWAS که این شرکت نیز از بزرگ‌ترین شرکت‌های لیزینگ هواپیما در دنیاست خریداری شد ولی همچنان در اختیار JMC Air و سپس Thomas Cook Airlines UK قرار داشت تا اینکه در 2003/04/10 جهت پارک به فرودگاه دوبلین منتقل شد.سه ماه بعد در 2003/07/17 هواپیما با رجیستر I-LINF به شرکت ایتالیایی Wind Jet اجاره داده شد و پس از شش سال، در جولای 2009 با اتمام اجاره، هواپیما با رجیستر EI-EEX به فرودگاه شاتُرو در فرانسه منتقل و در آنجا پارک شد. از 2010/03/16 تا 2011/09/26 با رجیستر SX-SMT به شرکت یونانی Viking Hellas که مدتی بعد به Fly Hellas تغییر نام داد اجاره داده شد و سپس به شرکت AWAS بازگشت و مجددا رجیستر EI-EEX برای آن ثبت شد.با آغاز تلاش‌های شرکت اترک برای در اختیار گرفتن این هواپیما، ابتدا در 2012/05/25 توسط شرکت اوکراینی Aviatrans K خریداری شده و رجیستر آن به UR-CKA تغییر یافت. چند روز بعد به Khors Aircompany واگذار شد و رجیسترش به UR-MUS تغییر یافت. با توجه به تأخیر در صدور مجوز AOC شرکت اترک، هواپیما در 2012/08/14 وارد فرودگاه مهرآباد شد و به صورت اجاره اختیار شرکت زاگرس قرار گرفت.هواپیما تا اواخر فروردین 1392 برای زاگرس پرواز کرد و سپس در بیست‌وششم این ماه برای رنگ‌آمیزی و انجام مقدمات انتقال به اترک به فارسکو منتقل شده و رجیستر EP-TTA روی هواپیما نقش بست.پس از حدود چهار سال فعالیت ناپیوسته برای اترک و زمینگیری‌های متعدد در این مدت، از آبان 1396 بدلیل تعطیلی شرکت اترک، در فرودگاه مهرآباد پارک شده بود تا اینکه هواپیمایی ایرتور هر سه فروند ایرباس 320 اترک ـ از جمله این هواپیما ـ را خریداری کرده و تست‌فلایت این هواپیما پس از انجام چک و رنگ‌آمیزی این شرکت بر روی بدنه هواپیما در روز اول مرداد 1397 انجام و از اواخر همان ماه پروازهای خود را برای مالک جدید آغاز کرد.

هم اکنون میتوانید لیوری این هواپیما را برای FLIGHT FACTOR A320 از فلای سیم مرجع شبیه ساز پرواز دریافت کنید.


لینک دانلود : کلیک کنید 

رمز فایل : flysim

طراح : شایان کلانتر