FSLABS A319 IRANAIR
مدل A319 یكی از كوچكترین اعضای ایرباس میباشد كه به عنوان یک هواپیمای موفق تکراهرو مطرح شده است و با مدلهای 300-737 و 700-737 شركت بوئینگ رقابت میكند. برنامه ساخت مدل A319 در ژوئن 1993 در نمایشگاه پاریس بر اساس دریافت 6 سفارش از شركت ILFC آغاز شد و رشد صعودی خود را در بازار شركتهای هواپیمایی آغاز كرد. بعد از آن اولین شركتی كه مدل A319 را سفارش داد شركت French carrier Air Inter از زیرمجموعههای ایرفرانس بود که سفارش خود را برای 6 فروند در فوریه 1994 اعلام كرد. بعد از آن خطوط بریتیشایرویز٬ یواسایرویز٬ یونایتد٬ نورثوست٬ لوفتهانزا٬ ایرکانادا٬ سوییسایر (سوییس اینترنشنال فعلی) در زمره مشتریان اصلی آن قرار گرفتند كه بیشتر از 500 فروند از مدل A319 را سفارش دادند. A319 برای اولینبار در 25 آگوست 1995 از هامبورگ پرواز كرد. دریافت گواهینامه اروپایی JAA و ورود به خدمت آن در شركت سوییسایر در آوریل 1996 بود.
مدل A319 با اندكی تغییرات نسبت به مدل موفق A320 ساخته شد. مهمترین تفاوت بین مدل A320 و A319 بدنه كوچكتر A319 نسبت به مدل A320 میباشد. در حالیكه تمام جنبههای دیگر A319 و A320 یکسان هستند. همانند مدلهای A321 و A330 و A340، مدل A319 نیز دارای دو خدمه در عرشه پرواز و اهرمهای كنترل جانبی است كه اولینبار در مدل A320 معرفی شده بودند. این خصوصیات مشترک فواید زیادی در هزینههای آموزش خدمه دارد و كلیه مسائل مربوط به اعمال اپراتوری همانند مدلهای A319 – A320 – A321 میتوانند به وسیله خلبان دنبال شوند.
علاوه بر آن به دلیل مشترک بودن کابین خلبان٬ زمان آموزش خدمه برای تبدیل شدن به خلبان هواپیماهای بزرگتر A330 و A340 نیز كاهش یافته است. همانند مدل A321 مونتاژ نهایی A319 در هامبورگ انجام میشود. اما مونتاژ دیگر هواپیماهای ایرباس از جمله A320 در تولوز واقع در فرانسه انجام میشود.
هم اکنون میتوانید بازنقش هواپیمایی ایران ایر را برای FSLABS A319 از فلای سیم مرجع شبیه ساز پرواز دریافت کنید.
لینک دانلود : کلیک کنید
رمز فایل : flysim
طراح : شایان کلانتر
حمایت مالی از فلای سیم : کلیک کنید